اين واژگان را از ادبيات خدمات مشتري حذف كنيد آگهي رايگان

۹۹ بازديد ۰ نظر

صحبت‌هاي مشتري مدار بسيار ظريف و زيركانه هستند. ولي‌اين حوزه‌اي است كه بسياري از شركت‌ها در آن موفق نيستند. در‌ اينجا چند مثال ساده بيان مي‌شود. حذف كنيد: «من به كسي كمك مي‌كنم كه…» خيلي از افراد به‌اين نكته توجه نمي‌كنند ولي‌اين آگهي رايگان جمله صحيح نيست و بسياري از مواقع توسط كساني كه پشت پيشخوان قرار دارد بيان آگهي رايگان مي‌شود.‌ اين جمله مجهول، دوپهلو و همچنين توهين‌آميز است خصوصا‌ هنگامي‌ كه مشتري براي دريافت كمك در صف‌ايستاده باشد. كارمندي كه پشت پيشخوان ‌ايستاده به جاي سلام و خوشامدگويي جمله دو پهلويي مي‌گويد و مي‌خواهد به سراغ نفر بعدي برود. (حتما‌ در كشور خودمان بارها با‌اين اتفاق مواجه شده‌ايد؛ براي مثال در يك بيمارستان پس از گذشت زماني كه در صف‌ايستاده‌ايد و نوبت به شما مي‌رسد كارمندي كه پشت پيشخوان قرار دارد با سردي و گاهي با تندي مي‌گويد من به كسي كمك مي‌كنم كه اول …و مي‌خواهد سريع به سراغ آگهي رايگان نفر بعدي برود. مترجم)به جاي‌اين جمله به چشم مشتري كه نزديك شما‌ ايستاده است نگاه كنيد و بگوييد: «سلام، مي‌توانم به شما كمك كنم» اگر «شما» در‌اين جمله نباشد قطعا‌ كل آگهي رايگان جمله شما غلط است.‌اين جمله باعث مي‌شود به مشتري ارزش شخصي داده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.